۱۳۸۹-۱۱-۰۸

آشنايي با آيين يهوديت

آشنايي با آيين يهوديت - انجمن گفتگوی آسمونی ها


چقدر این قوانین را در زندگی خودمان جاری می‌بینید؟

يهود احكام و آداب خود را حداقل از چهار منبع به دست مي آورد:

1. احكام حضرت موسي ـ عليه السّلام ـ كه در تورات مندرج است.

2. دستورات و فرمايشات پيغمبران بني اسرائيل، كه بعد از حضرت موسي براي تأييد تورات آمده‌اند.

3. مقررات و دستورات ديگري كه به وسيلة علماء و پيشوايان مذهب يهود در طول مدّت پراكندگي قوم يهود به وجود آمده است.

4. رسوم، عادات و سنني كه يهود تدريجاً اخذ نموده، از مردمي است كه در بين آنها قرن‌ها زندگي مي كرده اند.[1]

و امّا:

الف: احكام زنان:

1. محرم‌ها و زناني كه نمي‌توانند با آنها ازدواج كنند: دختر پسر، دختر دختر، خواهر ناتني از مادر، و خواهر پدر (عمه)، و خواهر مادر (خاله)، و زن عمو، و عروس يعني زن پسر، زن برادر، مادر زن، دختر پسر زن و دختر دختر زن و زن را با خواهرش مگير.[2]

2. ازدواج: اگر مرد و زني قصد ازدواج داشته باشند تنها كاري كه مرد بايد انجام دهد، آن است كه در حضور دو شاهد خطاب به زن بگويد كه او از اكنون به وسيلة يكي از راه‌هاي پذيرفته شده براي ازدواج (پرداخت نمادين مقداري پول، دادن ضمانت كتبي و ...) همسر او شده است. هنگامي كه اين كار با توافق طرفين انجام شد، ازدواج محقق مي‌شود. آئين شرعي ازدواج داراي دو مرحله است: مرحلة نخست: مرحلة نامزدي است كه از تمام اعتبار يك ازدواج برخوردار است. ولي حقوق مادّي (تأمين معاش براي زن) را براي طرفين ايجاد نمي‌كند. مرحلة دوم: در حضور ده انسان مذكر بالغ، شوهر، زن را به خانه‌اش مي‌برد.[3]

3. طلاق: موقعي كه مرد زن خود را طلاق مي‌دهد معبد خدا زاري مي‌كند.[4] اگر زن تا ده سال بعد از عروسي بدون طفل بماند طلاق او جايز است. در صورتي كه مرد خشن باشد، يا به عللي عاجز از رفتار زناشويي باشد، يا دهان او بوي عفونت دهد، زن حق دارد طلاق خود را تقاضا نمايد.[5]

طلاق، زماني واقع مي‌شود كه شوهر يك (گط) به همسرش تسليم نمايد. گط همان طلاق نامه است كه اساساً يك يادداشت مكتوب است كه علاوه بر تاريخ و محل طلاق، در بردارندة اين بيانيه است كه فلان مرد به موجب اين سند همسرش را طلاق داده است.[6]

4. ارزش زن صالحه و غير صالحه: زن صالحه از جواهرات بالاتر و تاج سر شوهر خود مي‌باشد. داشتن زن خوب در اثر اعمال خوب مرد مي‌باشد و اجري است كه از طرف خداوند به وي عطا شده. همواره به بانوي خويش احترام بگذاريد تا سعادتمند شويد.[7] فقر در جايي است كه زن علاقه‌مند به شوهر خود نباشد. هر شخصي كه زن بد داشته باشد هيچ گاه روي جهنم را نخواهد ديد. زن جادوگر را زنده مگذار. استفاده از لوازم مرد بر زن جايز نباشد.[8]

5. غسل نفاس و قاعدگي: زني كه اولاد ذكور بزايد هفت روز نجس مي‌باشد. مانند دوران قاعدگي كه نجس است و روز هشتم، بچه ختنه مي‌شود و زن 33 روز در خون تطهير خود بماند و هيچ چيز مقدس را لمس ننمايد و بر مكان مقدسي داخل نشود تا ايّام طهارت تمام شود. اگر دختر بزايد دو هفته مطابق با دوران قاعدگي خود نجس است و 66 روز در خون تطهير بماند.[9]

ب: احكام قضائي: 1. اگر كسي انساني را بزند و او بميرد هر آينه كشته شود و امّا اگر قصد عمد نداشت، بلكه تصادفاً خدا آن را به دستش رسانيد. آن گاه مكاني را معين كنند تا به آنجا فرار كند.

2. اگر كس ديگري را با سنگ يا مشت زند و او نميرد، ليكن بستري شود. اگر برخيزد و با عصا راه رود. آنگاه زنندة آن بي‌گناه شمرده مي‌شود. امّا عوض بيكاريش و خرج معالجه‌اش را بايد بپردازد.[10]

3. جان به عوض جان، چشم به عوض چشم، دندان به عوض دندان، دست به عوض دست و پا به عوض پا، سوختگي به عوض سوختگي.

4. اگر كسي پسرش ناصالح و خلاف‌كار و ميگسار باشد و تأديب نشود (او را) نزد بزرگان شهر آورده و در دروازة شهر سنگسار كنند.[11]

5. اگر دزدي را هنگام دزدي بزنند و بميرد، خونش هدر است.

6. اگر گاوي به شاخ خود مردي يا زني را بزند، كه او بميرد گاو را البته سنگسار كنند و گوشتش را نخورند و صاحب گاو بي‌گناه است. امّا اگر گاو قبلاً شا‌خ‌زن بوده و صاحبش آگاه بوده و جلوگيري نكرده. گاو را سنگسار و صاحبش را به قتل رسانند.

7. اعدام: در دين يهود اعدام به اشكال گوناگون انجام مي‌شود: به دار آويختن، سنگسار كردن، سوزاندن، تير زدن، قطعه كردن، از كوه به زير انداختن، و در دريا غرق كردن.

8. شهود: مجازات شهود دروغ‌گو، همان مجازات متهم است. شهادت در بعضي موارد واجب است، اگر شهادت ندهد، بايد قرباني كند، شهود بايد دو يا سه نفر باشد.

9. مقتولي كه قاتلش شناخته نشود، نزديك‌ترين افراد به منطقة جنايت بايد قرباني بدهند.[12]

قاچاق اشيا باستاني درعراق

کشف محموله قاچاق اشيا باستاني درعراق


خروج اشیاء باستانی از عراق

کشف محموله قاچاق اشيا باستاني درعراق

مجموعه کوچکي از مجسمه‌هاي باستاني همراه با تعدادي از اشيا تاريخي روز گذشته به دست پليس عراق در جنوب اين کشور کشف و ضبط شد.

به گزارش ميراث آريا(chtn)، اين مجموعه که شامل 29 مجسمه ظرف قديمي حکاکي شده متعلق به تمدن سومري‌ها و با قدمتي بالغ بر چهار هزار سال هستند، روز گذشته توسط پليس مرزي عراق در آرامگاهي در خارج از شهر ناصريه کشف شدند.

پليس با اشاره به اينکه اين اشيا در حال خروج غير قانوني از کشور بودند تصريح کرد،‌ تمام آثار به دست آمده توسط سازمان باستان‌شناسي کشور مورد تاييد قرار گرفته و عتيقه بودن آنها محرز شده است.

بر اساسس قوانين عراق، آثاري باقدمت بالاي 200 سال بايد پس از اکتشاف براي بررسي در اختيار دولت قرار گيرند.

پس از حمله نيروهاي اشغالگر به عراق از سال 2003 به اين سو و قطع يا کم شدن اقدامات حفاظتي از مناطق باستاني کشور هزاران شي تاريخي از عراق با قدمتي بالاي هفت هزار سال متعلق به تمدن‌ بين النهرين، همچون بابل، سومر و آشور به صورت قاچاق از اين کشور خارج شدند.

گفتني است علي رغم کوشش‌هاي صورت گرفته از سوي مقامات عراقي و جوامع بين المللي در بازگرداندن ميراث به سرقت رفته اين کشور هنوز هم نزديک به هفت هزار شي تاريخي عراقي مفقود شده به اين کشور بازگردانده نشده ‌اند./

روح باستانی ایران

روح باستانی ایران: شکوهی که الهام بخش ملت مدرن است 1 - گزیده ای از تاریخ تمدن جهان باستان (ایران، مصر‍، یونان، بین النهرین باستان )

نویسنده به دنبال سئوالی است

که جوابش اینست 

ما یا خودمان یهودی هستیم
یا با یهودیان بزرگ شدیم

به گزارش سرویس بین الملل فرارو ، ماهنامه ی امریکایی "نشنال جئوگرافیک" ، که در تیراژی میلیونی ، از بیشترین اعتبار بین المللی در حوزه ی اجتماع ،تاریخ و طبیعت برخوردار است ، در جدیدترین شماره ی خود(آگوست 2008) ،گزارشی ویژه از ایران باستان به چاپ رسانده است.در این گزارش ویژه که خانم " مارگریت گودیس " آن را تهیه کرده، تاریخ پرشکوه پارس ، با توجه به آداب و رسوم منحصر به فرد و هویت ملی ایرانیان قرن بیست و یکم که هنوز ریشه در خزانه ی باستانی خویش دارند و می کوشند امپراتوری عظیم و ابرقدرت ایران را زنده کنند، مورد بررسی قرار گرفته است .

در این میان ، خبر نگار فرارو کسب اطلاع کرد که اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ورود این شماره ی نشنال جئوگرافیک به ایران ، جلوگیری به عمل آورده است.این گزارش را ، با عنوان " روح باستانی ایران : شکوهی که الهام بخش ملت مدرن است " در زیر بخوانید:در تخت جمشید، پایتخت باستانی امپراطوری پارس که توسط اسکندر کبیر به آتش کشیده شد، هیچ گونه کنده کاری که سربازانی را نشان دهد، مشاهده نمی کنید. هیچ گونه نیزه یا سپر یا نبرد را مشاهده نمی کنید.

تنها نشانه هایی که وجود دارد حاکی از آن است که در اینجا ،در جنوب ایران ،امری انسانی در جریان بوده است مردم ملیت های مختلف در صلح در کنار هم جمع شده، هدایایی را حمل می کنندو دست های خود را با محبت روی شانه های یکدیگر قرار داده اند. به نظر می رسد در دورانی که وحشی گری و بی رحمی متداول بوده، تخت جمشید یک جایگاه بین المللی یک سازمان ملل اولیه بوده است و برای بسیاری از ایرانیان امروز، ویرانه های آن یادآور با شکوهی است از این که پیشینیان پارسی آنها که بودند و چه می کردند.

آثار باستاني مسروقه عراق

گنج یابی و کشف عتیقه ها


خروج اشیاء باستانی از عراق


آثار باستاني مسروقه عراق از موزه‌هاي رژيم صهيونيستي سردرآورد


با همدستي آمريكا و انگليس؛

آثار باستاني مسروقه عراق از موزه‌هاي رژيم صهيونيستي سردرآورد

رژيم صهيونيستي اذعان كرد كه تعداد زيادي از آثار باستاني و ميراث فرهنگي به سرقت رفته از عراق درپي حمله آمريكا به اين كشور در سال 2003 ميلادي از موزهاي اين رژيم سر درآورده است.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري ملي عربستان، اداره موسوم به "آثار باستاني " اسرائيل اذعان كرد كه تعدادي آثار باستاني مسروقه عراق در موزه‌هاي اين رژيم به چشم مي‌خورد.

اين آثار باستاني بعد از حمله آمريكا به عراق در سال 2006 ميلادي از اين كشور به سرقت رفته و به خارج قاچاق شد.

روزنامه "الحقيقه " اردن به نقل از "عبدالزهره الطالقاني " سخنگوي وزارت گردشگري و آثار باستاني عراق از وجود آثار باستاني مسروقه عراق در سرزمين اشغالي خبر داد.

الطالقاني گفت: باندهاي ويژه كه ممكن است مورد حمايت سازمان‌هاي اطلاعاتي برخي كشورها باشند، در عمليات سرقت آثار باستاني عراق شركت داشته‌اند.

اين روزنامه به ناپديد شدن گنج‌هاي نمرود اشاره كرد كه يكي از باستانشناسان عراق آنها را بين سال‌هاي 1988 تا 1992 ميلادي در شمال شهر "موصل " كشف كرد و صدام ديكتاتور سابق عراق با اين گنج‌ها به صورت كاملا محرمانه برخورد كرد و دستور انتقال آن را در صندوق‌هايي به بانك مركزي عراق داد.

بازیافت آجر!!!

کلمه یاب | گنجه و گنجینه


اولین بار که این موضوع را در تلویزیون دیدم واقعا سرم گیج رفت

بناهای باستانی را خراب کردند که قلعه بسازند و ما از فرط خود باختگی و بی غیرتی هنوز که هنوز است به خود اجازه نداده‌ایم بگوئیم آخ 

قلعه اکروپل شباهت بسیار زیادی به زندان باستیل فرانسه دارد.
بنایی که به سبک ساختمان های قرون وسطایی و با استفاده از آجرهای به دست آمده از حفاری کاخ داریوش، تپه های شوش و هفت تپه ساخته شده و به همین دلیل آن را موزه آجرهای تاریخی ایران می دانند.


مجسمه نفرتیتی

فرهنگی‌ - تاریخی‌ - صنعتی: درخواست رسمی مصر برای بازگرداندن مجسمه نفرتیتی


باز هم خروج آثار باستانی از عراق









مدتها بود که مصر تهدید میکرد اگر به خواست این کشور مبنی بر بازگرداندن مجسمه نیم تنه شهبانو نفرتیتی از موزه برلین به موزه قاهره وقعی نهاده نشود، موضوع را رسما به عرض مراجع بین المللی خواهد رسانید. مصریها هم اکنون اینکار را انجام دادند.

نفرتیتی شهبانوی مصری و همسر اشناتون فرعون مصر بود که از آنها شش فرزند دختر بجا ماند. آنها نخستین زوج سلطنتی مصر بودند که در حدود 3300 سال پیش اجازه دادند که گوشه هایی از زندگی ایشان بصورت نگاره و یا پیکره ساخته گشته و بدینوسیله افکار عمومی از کارها و زندگی آشنا شود.
شخصیت و موقعیت این شهبانوی مصری چنان محکم و قوی بود که در ساخت پیکره ها و نگاره های باقی مانده از او نشانه های سلطنتی نیز منظور میگردید. در برخی از این نگاره ها او را با خودی بر سر و درحال سرکوب و ضربه زدن به دشمنان می بینیم. از این گونه نگاره ها و سنگ کندها میتوان در دره امرنا Amarna موارد نسبتا زیادی را مشاهده نمود.
با وجود این از چگونگی و زمان مرگ شهبانو نفرتیتی اطلاعات دقیقی در دست نیست. برخی از باستان شناسان و تاریخدانان معتقدند که او به سال 1338 پ.م. و چند ماهی پس از مرگ شوی خود از دنیا رفته است زیرا بر دیواره های گور اشناتون تصاویری از نفرتیتی وجود دارند که در نقش محافظ گور ظاهر گشته است.

نامه ای از بغداد

نامه ای از بغداد - کتاب گمشده



به نظر من هدف حمله به عراق و در آینده به ایران محو آثار تمدن‌های گذشته است


فراموش نکنیم چه آثار باستانی ارزشمندی از ایران در طول جمگ خارج گردید که بعضا شایعاتی نیز در مورد دست داشتن مقامات یا فرزندانشان در این میان بگوش می‌رسید 


خروج آثار تمدن‌های باستانی در قبال اسلحه

گزارشی از جان کورتیس، رییس دپارتمان خاور نزدیک – موزه بریتانیا
منبع: Current Archaeology – World
         تاریخ : سپتامبر 2003
مترجم: Legion1992

طی چهار ماه گذشته مساله بحران در عراق بر تمامی جوانب زندگی من مستولی شده است. من دوبار به عراق سفر کردم، یکبار بمدت یک هفته و بار دیگر بمدت دو هفته، اما بخش عمده ای از زمان من در آن کشور به بررسی زوایای بحران سپری شد.

اصل داستان از وقتی آغاز شد که ما به مناسبت جشن دویست و پنجاهمین سالگرد تاسیس موزه بریتانیا، اقدام به برگزاری یک کنفرانس خبری بسیار مهم در محل موزه نمودیم. این کنفرانس خبری در شرایطی برگزار می شد که یک هفته از سرنگونی دیکتاتور عراق و سه روز از اعلام خبر غارت اشیاء باستانی در آن کشور جنگ زده می گذشت. بنابر ضرورت پیش آمده، تمامی مراسم کنفرانس خبری به مسئله بحران در عراق اختصاص یافت. در پایان کنفرانس نیز شبکه خبری Channel 4 ارتباط ماهواره ای را ترتیب داد که تماس من را با دانی جرج برقرار کرده و در سراسر جهان پخش نمود.

دانی جرج دوست قدیمی من است. او مدیر تحقیقات در دپارتمان آثار باستانی عراق است و بخوبی به زبان انگلیسی تسلط دارد بگونه ای که من همیشه درباره او گفته ام که جرج توانایی ذاتی در سخنگو شدن دارد. پس از اتمام جنگ، این اولین تماسی بود که با یک فرد مسئول در عراق برقرار می شد که امکان ارائه گزارشی مبسوط از دامنه بحران درموزه های آن کشور را دارا بود. به فوریت تشخیص دادم که می بایست هرچه سریعتر خود را به آنجا برسانم – و اینگونه هم شد.

مدیر جدید موزه بریتانیا، نیل مکگریگور، خیلی زود نسبت به این امر مهم واکنش نشان داد و جایگاه موزه بریتانیا در پیش قدم شدن جهت رسیدگی و ارائه کمک به حل بحران را بخوبی درک نمود. ما روابط طولانی مدتی با همکارانمان در موزه عراق داشته ایم و همچنین متخصصانی در موزه برتانیا هستند که نه فقط در کار موزه داری متبحرند بلکه در امور مرتبط به حفظ و نگاهداری آثار باستانی نیز از تجارب زیادی برخوردارند. خوشبختانه دو موسسه گمنام بلافاصله پیشنهاد ارایه کمکهای مالی خود را به موزه عرضه کردند و کار ما بدون دریافت کمکهای دولتی به جلو رفت.

اولین سفر من در ماه آوریل 2003 انجام گرفت و من به سرعت توانستم دامنه وسیع بحران را دریابم. اغلب آثار باستانی موجود در موزه عراق بموقع از معرض دید دور شده و در انبارهای مطمئن جای داده شده بود. آنچه کماکان در راهروهای موزه بازمانده بود شامل اشیاء سنگین، اشیائی که در جای خود ثابت شده بودند و اشیاء شکننده ای می شد که عملا امکان جابجایی شان وجود نداشته است. با این حال بوضوح پیدا بود که بیش از 40 قطعه از این آثار از جای کنده شده و به سرقت رفته بود.

سومريان



عظمتی دارد این تاریخ منطقه‌ی ما که ناجوانمردانه نابود شده ولی آنقدر این تمدن غنی است که هنوز هزاران اثر از آن در دل این سرزمین است

ولی تا به امروز چنین القاء شده که تمام مدنیت بشر از سوی فرزندان ابراهیم به بشریت رسیده

سومريان 
سومريان درجنوب سرزمين كنوني عراق(بين النهرين: سرزمين مابين دو رود دجله وفرات) وشمال خليج فارس وازجمله شهرباستاني بابل سكني داشتند و تمدني بسيار با كيفيت متعالي وبلند مرتبه پي ريزي نمودند.

تاريخ ورود سومريان به اين سرزمين دقيقا معلوم نيست، ولي بر اساس كنكاشهاي باستان شناسان سومريان حدودا 4500سال قبل ازميلاداولين تمدن درخشان بشري را پايه گذاري كردند و دولت شهرهاي باشكوهي چون “ اور-UR “،”اوروك – URUK”،”ائرئخ” ،”نيپ پور – NIPPUR ” ،”كيش – KISCH” ،” له كش”، “لرسا” ... بنا نهادند،لازمه ايجادچنين تمدني اينست كه سومريان حداقل 500 سال قبل از بوجودآوردن دولت شهرها،در منطقه حضورداشته باشند يعني مي توان گفت سومريان 4500-5000سال قبل ازميلاد در منطقه بين النهرين بوده اند.

حال اين سوال مطرح ميشود كه آياخاستگاه سومريان همان منطقه بين النهرين بوده يا از سرزمين ديگري به منطقه واردشده اند؟

مشایــــــــــــی

مشایــــــــــــی | ظهور,تصویر واقعی شیطان




اسفندیار رحیم مشائی آدم کاملا معمولی است اما بدبختی ما اینست که در میان سیاست مداران و دولتمردان ما از بقیه داناتر است ! و توجه انسان را به خود جلب کرده و اندکی انسان را امیدوار می‌کند




مشایــــــــــــی



http://www.asriran.com/files/fa/news/1387/1/29/91771_523.jpg

http://www.donya-e-eqtesad.com/News/1608/06-03.jpg


بهترین فرمت برای تماشای فیلم

پرتال دانلود - دانلود | بهترین فرمت برای تماشای فیلم





بهترین فرمت برای تماشای فیلم



http://www.verzamelhuis.net/contents/media/l_movie%20logo3.jpg



در اواسط قرن بیستم، زمانی که سینما تبدیل به بخشی از زندگی مردم شده بود و تلویزیون هم داشت جایش را در خانه‌ها باز می‌کرد، یک سوال برای خیلی‌ها مطرح شده‌ بود: آیا ‏می‌توان فیلم‌هایی را که از سینما و تلویزیون پخش می‌شوند، در خانه هم داشت تا بتوان در هر زمانی آن‌ها را دید؟ برای رسیدن به جواب این سوال، تنها چند سال صبر لازم بود.












‏سال ۱۹۷۶ ‏بود که اولین نسل دستگاه پخش ویدیوی خانگی به بازار آمد. در آن هنگام، تصاویر ویدیویی (که از این به بعد آن را ویدیو خواهیم خواند) روی نواری مغناطیسی ذخیره می‌شدند. دو بافت کلی برای نوار ویدیویی وجود داشت: بتامکس و VHS. به این ترتیب بود که ابزارهای ذخیره‌سازی تصاویر ویدیویی به خانه‌ها آمدند. حالا دیگر نه تنها می‌شد فیلم‌ها را داشت، بلکه می‌شد از روی آن‌ها کپی هم گرفت و از همه مهم‌تر، فیلم‌برداری هم کرد و روی نوار ذخیره نمود. اما این پایان کار نبود ودر اواسط دهه‌ی ۹۰ ‏میلادی، انقلاب اصلی ویدیو روی‌داد. تا پیش از این زمان، ذخیره‌سازی به حالت آنالوگ انجام می‌شد. ازآن به بعد ‏بود که ضبط تصاویر ویدیویی به حالت دیجیتال میسر شد. یعنی تصاویر ویدیویی به جای آن که به موج تبدیل شده و روی نوار مغناطیسی ذخیره شوند، به شکل داده‌هایی‌ متشکل از صفر و یک درآمده و در ابزارهای ذخیره‌سازی دیجیتال ذخیره می‌شوند. از آن هنگام تاکنون، فن‌آوری راه‌ درازی را پیموده تا این که حالا به Blue-Ray رسیده‌ است. دیجیتالی شدن، باعث شده که حالا تصاویر ویدیویی روی کامپیوترها، پخش‌‌کننده‌های قابل حمل، ایتترنت وگوشی‌های موبایل، همه‌گیر شوند.




‏دیجیتالی شدن داده‌ها، امکانات زیادی به ما می‌دهد. از جمله این که می‌توان یک فیلم را بدون افت کیفیت کپی کرد یا برای مدتی طولانی نگاه داشت، سرعت کپی کردن بسیار کاهش می‌یابد، و از همه مهم‌تر، این امکان را فراهم کرده‌ است که بتوان آن‌ها را در بافت‌های مختلف و روی رسانه‌های گوناگون ذخیره کرد. در این مقاله، می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم.

نبرد کیفیت وحجم

طبق اصل Trade-Off ‏ یا سبک سنگین کردن، از بین کیفیت و حجم فایل حاصل باید یکی را ترجیح داد. در اکثر مواقع، با افزایش کیفیت، حجم هم افزایش می‌یابد و با کاهش حجم، مجبوریم تن به افت کیفیت بدهیم مثلا اگر قرار باشد با سرعت ۵۶ کیلوبیت در ثانیه، یک فایل ویدیویی از اینترنت بگیریم، به احتمال فراوان ترجیح می‌دهیم فایل‌مان کیفیت پایین‌تری داشته باشد تا سریع‌تر دریافت شود. پس مجبوریم از بین کیفیت و حجم، یکی را قربانی کنیم. برای روشن‌تر شدن موضوع، مثالی می‌زنیم:

‏فرض کنید با دوربین فیلم‌برداری خود دارید از منظره‌ای به مدت ده ثانیه فیلم می‌گیرید و نرخ فریم آن، ۳۰ ‏فریم در ثانیه است. یعنی در هر ثانیه ۳۰ ‏تصویر گرفته می‌شود (با نمایش پشت سر هم این تصاویر است که به تصویر ویدیویی می‌رسیم). کیفیت تصویر هم معمولا به این ترتیب است که تصویر، به شیوه‌یNTSC DV ‏ فیلم‌برداری شده، اندازه‌ی هر فریم ۴۸۰×۷۲۰ پیکسل است و برای رنگ هم ۳۲ ‏بیت برای هر پیکسل در نظر می‌گیریم (معمولا این‌ها مقادیر پیش فرض برای فیلم‌برداری دیجتال است، یعنی دوربین شما بدون این که تنظیماتش را تغییر دهید، فیلمی با این مشخصات می‌گیرد).

‏خب، ۱۰ ‏ثانیه فیلم‌برداری کردید و هر ثانیه ۳۰ ‏فریم داشت، که می‌شود ۳۰۰ ‏فریم. هر فریم هم ۱/۳۲ ‏مگابایت جا می‌گیرد و به این ترتیب، ۳۹۵/۵ ‏مگابایت فضا برای ضبط این منظره استفاده شده است. کمی حساب و کتاب نشان می‌دهد که یک ساعت فیلم‌برداری، حول و حوش ۱۴۲‏گیگابایت ناقابل فضا می‌خواهد. اما مسئله فقط ذخیره‌سازی نیست. اگر بخواهید، می‌توانید یک انبار سخت دیسک خریداری کنید و هر روز از مناظر اطرافتان یک ساعت فیلم بگیرید! اما اگر خواستید فیلم‌ها را به فرد دیگری هم بدهید چه؟ جابه‌جا کردن فیلم روی چه رسانه‌ای انجام شود بهتر است؟

‏اگر بخواهید هنرنمایی خودتان را به دوستان و آشنایان هم بدهید، می‌توانید آن را روی یک DVD ‏رایت کنید. در این صورت، فقط دو دقیقه و ۲۲ ‏ثانیه از فیلم را می‌توانید رایت کنید. تازه، صداهایی را که در حین فیلم‌برداری در اطراف به گوش می‌رسد را هم نمی‌توانید منتقل کنید، چون ما تمام فضا را به ضبط تصاویر اختصاص داده‌ایم و جایی روی DVD نمانده که صدا را هم ضبط کنیم.

‏پس چه کنیم؟

الواح گلي موزه ملي

Fars News Agency : الواح گلي پس از 37 سال از انبارهاي موزه ملي خارج شد

معلم زبان آقای رحیم مشائی به سمت رئیس موزه‌ی ملی ایران منصوب شد

من احساس می‌کنم این انتصاب با اهداف خیرخواهانه برای داشتن یک معتمد در جبهه‌ای که سالها با کشف رازهای آن مقابله شده بوده است

من احساس می‌کنم کشف رمز این الواح حقایق بزرگی را در مورد مطالبی که تا کنون به آن معتقد بودیم افشا می‌کند







انبار نگهداري اشياي قديمي

نگهداري اشياي قديمي در انبار موزه ملي




اختصاصي فارس/
الواح گلي پس از 37 سال از انبارهاي موزه ملي خارج شد

خبرگزاري فارس: لوح‌هاي گلي كه از سال 1974 تاكنون در انبار موزه ملي ايران رها شده بود به منظور رمزگشايي ‌از جعبه‌هاي 37 ساله خارج شد.

۱۳۸۹-۱۱-۰۴

علی‌اکبر سعیدی سیرجانی

علی‌اکبر سعیدی سیرجانی - ویکی‌پدیا





راز بزرگی در ایران مدفون است که لردهای جهان به هر قیمتی می‌خواهند جلوی فاش شدن آنرا بگیرند


بنظر من علی اکبر سعیدی سیرجانی تا حدودی به  بخش‌هائی از آن راز  پی برده بود که کشته شد



زندگی
علی‌اکبر سعیدی سیرجانی، در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۱۰ در سیرجان کرمان متولد شد و در ۴ آذر ۱۳۷۳، زمانی که تحت بازداشت وزارت اطلاعاتجمهوری اسلامی ایران بود، درگذشت. علت و محل مرگ او هنوز در پرده‌ای از ابهام است.

پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران سعیدی سیرجانی مدتی را در خارج از کشور گذرانید و سپس با اظهار این دلیل که «باید در داخل کشور برای ارتقای سطح آگاهی مردم و نیز دفاع از آزادی تلاش نمود و نه در خارج از کشور»[نیازمند منبع] به ایران بازگشت. در آن هنگام برخی از روشنفکران و فعالین سیاسی خارج از کشور بازگشت وی را نشانه همکاری و یا دست کم علاقه وی به همکاری و کنار آمدن با حکومتجمهوری اسلامی تلقی کردند، اتهامی که سعیدی سیرجانی آن را به شدت رد می‌کرد.


بازداشت
او چه در زمانی که در خارج از ایران بود و چه پس از آن‌که به کشور بازگشت فعالیتش را با نوشتن نامه‌هایی سرگشاده به بالاترین مقامات جمهوری اسلامی و از جمله علی خامنه‌ای شدت بخشید. وی در آن نامه‌ها ضمن شرح سختی‌ها و فشارهایی که قشر روشنفکر ایران در طول سال‌های بعد از انقلاب تحمل کرده بود، از رهبران جمهوری اسلامی می‌خواست تا رویه و دیدگاه خود را نسبت به منتقدین‌شان عوض کنند. آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌های سعیدی سیرجانی مطلبی را خطاب به وی نوشت و توسط کیومرث صابری (گل آقا) برای وی فرستاد. لحن عتاب‌آلود جوابیه علی خامنه‌ای به گونه‌ای بود که به تعبیر سعیدی سیرجانی «قاصد را نیز شرمنده کرده بود». خامنه‌ای در آن نامه سعیدی سیرجانی را به بی‌دینی و ارتداد متهم نموده و به وی نسبت به تلاش‌های سیاسی‌اش و انتقاداتی که متوجه حکومت جمهوری اسلامی و رهبرانش می‌نمود، هشدار داده بود.

۱۳۸۹-۱۱-۰۲

ارتباط جعليات تاريخي و ترويج مكتب ايران

ارتباط جعليات تاريخي "ريچارد فراي" و ترويج مكتب ايران


مدتها است که متوجه شده‌ام که خارجیان این غرور و نخوت و تکبر احمقانه‌ی ما را چگونه دست می‌اندازند و مانند احمق‌هائی با ما رفتار می‌کنند که با تکه استخوانی از تعاریف دروغین برایشان دم تکان می‌دهیم و جفتک می‌زنیم از کیف مفتخر شدن به این دروغ‌ها

رئیس جمهوری که از روستائی آمده پر از زخم حقارت‌هائی که متحمل شده و رئیس دولتی می‌شود از بطن مردم پابرهنه پدیدار گشته و چون حق مردم را باج نمی‌دهد باج خواران به رگبار تحقیر می‌گیرندش و ملت احمق هم با آنها همداستان می‌شوند معلوم است که برای یک قطره افتخار و آبرو جانش را هم می‌دهد قصر که جای خود دارد



ارتباط جعليات تاريخي "ريچارد فراي" و ترويج مكتب ايران



اتفاق ناخوشایندی که یک ماه پیش به وقوع پیوست اهدای قصر به عامل سرويس‌جاسوسي امريكا است که تنها درخواست یک قبر کرده بود. ریچارد فرای كه به گواه اسناد محکم وزارت اطلاعات دارای سابقه جمع آوري اطلاعات است و ساخت جاعلانه کتاب های کهن برای بریدن گوش دولت ایران و مجموعه داران، با برملا شدن جعلی بودن کتاب قابوس نامه او، که پس از رسوایی، کابوس نامه فرای خوانده شد، یکی از خانه های تاریخی اصفهان را به عنوان هدیه به دلیل آنچه خدمات وی نامیده شد، دریافت کرد.

به گزارش رجانيوز، وزارت اطلاعات در سال 1376 كتابي با عنوان هويت منتشر كرد كه در صفحه 131 اين كتاب كه در 375 صفحه توسط انتشارات حيان به چاپ رسيده، درباره ريچارد فراي آمده است:

«ريچارد فراي چندي پيش به دعوت و تلاش برخي روشنفكران داخلي به ايران سفر كرد و در طول اقامت خود در تهران با استفاده از برخي عناصر نا آگاه اقدام به جمع آوري گسترده اطلاعات محرمانه كرد. ريچارد فراي كه همكاري به ظاهر علمي او با سيا امري آشكار است در اين سفر تا آنجا پيش رفت كه حتي براي جذب برخي مديران اجرايي و آموزشي كشور اقدام كرد كه البته اين تلاش با برخي هوشياري ها ناكام ماند.»

مجتبی مینوی در باره قابوس نامه فرای سخنان شنیدنی دارد؛ وی می نویسد:

۱۳۸۹-۱۱-۰۱

طبل جنگ

ايران در جهان | Iran dar Jahan | اقدام یکجانبۀ اسرائیل علیه ایران فاجعه آمیز است



باید جدی گرفت تلاش ایشان را برای متقاعد کردن دنیا به لزوم تقابل و اقدام علیه ایران

موضوعی که ریشه در تاریخ دارد و نه امنیت



بِنِت رامبرگ / مترجم:ح.پدرام (از آلمانی) / دی ولت / 14/01/2011

از افشاگری های خاطرات تازه منتشر شدۀ رئیس جمهورسابق آمریکا جورج بوش برمی آید که وی با خواستۀ اسرائیل در مورد ویران کردن رآکتور اتمی مخفی سوریه در بهار ۲۰۰۷ مؤافقت نکرده است.


گرچه این افشاگری شاید فقط پانویسی در تاریخ باشد اما اگر باریک شویم پی می بریم بیانگر تردید اسرائیل است که آیا این کشور اگر بخواهد، در صورت ناکامی تلاش های سیاسی، برای پایان دادن به برنامۀ اتمی ایران به راه حل نظامی متوسل شود می تواند به حمایت آمریکا امیدوار باشد یا نه.

مورد سوریه نشان می دهد که چنین نیست. و از طرف دیگر به این مفهوم نیز هست که اسرائیل ممکن است از نو تصمیم به اقدام یکجانبه بگیرد تا این بار تأسیسات اتمی ایران را نابود کند. اگر چنین شود البته اسرائیل مشکل پیچیده ای خواهد داشت. برخلاف حمله به تأسیسات اتمی سوریه، توان نظامی متعارف اسرائیل کافی نیست تا تأسیسات مشکوک ایران را نابود کند. احتمالاٌ بخش هایی از برنامۀ اتمی ایران در زیر زمین قراردارند و پراکنده اند و یا مخفی هستند.

۱۳۸۹-۱۰-۲۶

ماده خوک های فمنیست !!!

تهمینه میلانی/ مردان تازه به دوران رسیده، از تعدد زوجات حمایت می­کنند



خانم تهمینه ی میلانی در سایت فوق در رابطه با ازدواج موقت چنین اظهار نظر کرده اند


ظاهرا این قانون در جهت حمایت از زنانی که امکان ازدواج ندارند نوشته شده، اما در واقع ماده ی 23 لایحه ی حمایت از خانواده، برای این نیست که جوانان نازنین ما که در سن ازدواج اند، راحت تر ازدواج کنند؛ این قوانین را مردان تازه به دوران رسیده ای که اتفاقا قدرت و ثروت هم دارند، تدوین می کنند؛ چون زنان شان به میان سالی رسیده اند، به دنبال ایجاد فرصت برای خودشان هستند و گرنه جوان امروز، قدرت ازدواج اول را هم ندارد؛ چه برسد به ازدواج دوم و سوم. به جای حل این همه معضل، متأسفم که باید به نفسانیات یک عده زورمند که دست شان به دهن شان می رسد، بپردازیم. این قانون،قانون حمایت از خانواده نیست؛ قانون حمایت از مردان زیاده خواه تازه به دوران رسیده است.
واقعیت اینست که الان زنان شوهردار دارند کم کاری دوران مجردی خود و حال دختران مجرد را جبران می کنند و جور ایشان را می کشند


دختران هم ازدواج نکرده و از فشار نیاز جنسی دچار جنون شده اند

در بیان موضوع قطعا افراط کردم  ولی آخر زجر می کشم از اینکه راهکار حل مشکل روابط جنسی دختر و پسر هست اما ما لجوجانه ازدواج موقت دختران و پسران را بد می دانیم


 و از آنطرف دختراها یا در آن واحد هم با فلان تاجر می پرند و همزمان  چندتا دوست پسر دارند و شب عروسی هم دنبال ترمیم بکارت خود هستند


 و یا از فشار نیاز جنسی یا دچار اختلالات جسمی و روحی می شوند


 و یا نهایتا  تن به ازدواجی نامناسب می دهند و بعد از آنکه تازه فهمیدند جریان چیست طلاق می گیرند و می رسند به اینجا که من اصرار دارم اول برسند

یعنی شرط ثبت ازدواج دائم شش ماه ازدواج موقت باشد

درد نداشتن یک مشاور خوب

احمدی نژاد : همه دانش مندان دنیا را یک طرف بگذارید یک ابن سینا نمی شود


افسوس این مرد بسیار خوش نیت است و سالم است مرد عمل است و شجاع است

دریغ و صد افسوس که یک مشاور مطبوعاتی ندارد

وقتی کسی مشاورش احمق ابله ی چون کلهر باشد چه انتظاری دارید

قطعا بی دلیل خود را مضحکه ی مردم می کند

ولی انسان منصف باید قبول کند که کارهای او در تاریخ به نیکی یاد خواهد شد و این سخنان احمقانه اش فراموش می شود



احمدی نژاد : همه دانش مندان دنیا را یک طرف بگذارید یک ابن سینا نمی شود

رئیس جمهور پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری در خصوص علم و دانش اظهار داشت: علم باب همه خوبی ها و زیبایی هاست و هر کمالی از مسیر علم می گذرد. وی علم آموزی و ترویج علم را یک کار دینی دانست و افزود: دینی ترین کار عالم علم آموزی است و کار دینی زیباتر مهمتر و اثربخش تر از علم آموزی و ترویج علم نداریم. رئیس جمهور در ادامه به اظهارات برخی از افراد که می گویند از درون علم بمب اتم بیرون می آید و انسانهای بیگناه را می کشد اشاره کرد و افزود: ما در جواب چنین کسانی می گوییم مگر از برخی کارهای به ظاهر دینی چنین کارهایی بیرون نمی آید.

احمدی نژاد تصریح کرد: زشت ترین کارها در تاریخ به نام مدعیان ارزش های انسانی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی برای خدا به دنبال علم آموزی باشد وجودش مفید و ماندگار در تاریخ می شود گفت: اما از سویی دیگر برخی ها سلاح هایی را تولید می کنند که فقط موجودات زنده را از بین می برد و ثروت ها دست نخورده باقی می ماند. مانند همان کاری که اخیرا انجام دادند و پرنده ها را زدند. (مرگ دسته جمعی پرندگان در آمریکا و اروپا)

رئیس جمهور اضافه کرد: هر کاری می تواند دینی باشد و هم می تواند ضد دینی. مثلا کارهایی است که ظاهرا دینی است اما وقتی ته نیت و باطن فرد را می بینی آن کار ضد دینی می شود.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش آرمان و اهداف انسانها را در جامعه بشری به دو دسته تقسیم کرد و افزود: هر انسانی که در جامعه بشری زندگی می کند دارای دو دسته آرمان می باشد. یک دسته آرمان و اهداف شخصی است و دسته دیگر اجتماعی. به عبارت دیگر هر کسی برای زندگی خود اهدافی را تنظیم کرده که در کنار این موضوع نیز یک سلسله اهداف و آرمان های اجتماعی دنبال می شود.

کرم از خود درخت است

چه کسانی عامل فیلترینگ دامنه‌های بلگر و وردپرس هستند؟

نامه‌ی زیر توسط کسانی که ایجاد کنندگان وبلاگ‌های فارسی هستند و باید افراد تحصیل کرده و فرزانه‌ای باشند منتشر شده و می‌توان دید که نه تنها با بحث فیلترینگ مخالفت ندارند بلکه دوست دارند خودشان ممیز فیلترینگ باشند.


صحبت از رقابت سالم می شود و تلویحا  تقاضای اعمال سیاست های فیلترینگ ناجوانمردانه می شود

××××××××××××××××××××××


عملکرد نهاد فیلترینگ و تضعیف موقعیت سرویسهای وبلاگ فارسی
13 آذر 89 - 10:10



با تصویب قانون جرایم رایانه ای و شروع فعالیت کارگروه جدید تعیین مصادیق ، سیاستهای جدیدی در این زمینه اعمال شد که مدیران سایتهای ارائه کننده خدمات وبلاگ نویسی فارسی معتقدند که نتیجه این سیاستها باعث تضعیف موقعیت سرویسهای وبلاگ ایرانی و آسیب به فضای وبلاگهای فارسی شده است.آنچه در ادامه خواهد آمد بیان نکاتی در این باره از دیدگاه مدیران چند سرویس مطرح وبلاگ فارسی است و امیدواریم انعکاس این نظرات بتواند تغییرات مثبتی در فضای مجازی ایران ایجاد کند.

۱۳۸۹-۱۰-۲۵

مــقــدّمــه ی مرگ

احمد تفضلی دوست مرحوم دکتر اقبال بود
و دکتر اقبال از کسانی بود که بخشی از توطئه‌ی بزرگ یهودیان علیه ایران را متوجه شده بود
ویا شاید همه‌ی آنرا ولی موضوع را به این صورت بیان می‌کرد که شاه را از فرو غلطیدن در منجلاب افتخارات دروغین بر حزر می داشت و پوچ بودن ادیان زرتشتی و امثالهم را تذکر می داد


زرتشتیت و بهائیت و بابیت و خیلی از این مغاطلات همه محصول سیاست و روش هزاران ساله‌ی یهودیان است تا بر اساس استراتژی تفرقه بیانداز و محفوظ بمان خود همواره رگ اقتصادی و اعتقادی مردم را در دست داشته باشند


دکتر اقبال که با آن مرگ مشکوک مرد


و احمد تفضلی هم توسط جریان سعید امامی به قتل رسید

مــقــدّمــه ی شـادروان احمد تفضلی


بر نخستین چاپ کتاب " سه هزار سال دروغ

در تاریخ ایران" مرحوم دکتر منوچهر اقبال:





((به نام ایزد یکتا))

افسوس که انسان عمری را درپای ایده و آرمانی

که به آن سخت معتقد است،می گذراند؛ برای آن

از اندیشه ی دل و نیروی تن و وقت گرانمایه ی

خود، و از دارایی و اموال و دیگر چیزهـایی که

به آسانی به دست نمی آید، مایه گذاشته و هـزینه

می کند؛ آنگاه پس از یک عمر، ناگهان می فهمد

که همه چیز در مورد آن آرمان و ایده، از بیخ و

بن وازریشه واساس، دروغ وافسانه بـوده است!

دردآور تر اینکه، انسان دریابد که نه تنها خودش

بلکه هـم میهنانش در برهه ای دراز از زمان، با

بافتهای افسانه ویافت های دروغ سرگرم شده اند.

خواننده گرامی ، اکنون نمی تواند آنچه را که در

دل من خـَلـَجان می کند و سالها است آرام و قرار

را ازمن ربوده است، دریابد، مگرپس ازخواندن

کتاب حاضر، که ثمره ی عمری ژرف نگری و

باریک اندیشی شادروان دکتر منوچهر اقبال، در

تاریخ میهن مـا ایران و اسطوره های کهـن آن و

باورهای دینی مردم آن است.






عکس رخ یار در دیوان حافظ!







آقای پورپیرا معتقد هستند که زبان فارسی  زبانی نو ساخته و کتب شعر شعرای فارسی سرا نو نوشته و به نیت به وجود آوردن ملتی متفاوت با اعراب جهت تسلط به این سرزمین با ایجاد اختلاف بین ایرانیان و عرب‌ها تدارک دیده شده است 

در همین ردیف مطلب زیر از وبلاگ ایشان آورده شده که مطالب حاشیه‌ای آن حذف گردیده است


یکی دیگر از بسیار دم های خروس جعل!!؟

 رسوایی کاربرد متعدد لغت عکس، به جای تصویر و نقش، در دیوان حافظ، مدافعان صحت و قدمت اشعار آن شاعر ساختگی(حافظ) را به قبول حقیقت و دور ریختن توهمات دروغین و حاصل سعی یهود، دعوت می کند.

خون دل عکس برون می دهد از رخسارم
گر فتد عکس تو بر لعل نگین ام چه شود؟
مگر آن که عکس روی اش به ره ام چراغ دارد
عکس روی تو چو بر آینه ی جام افتاد
عکس خود دید گمان برد که مشکین خالی است (?!)
ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم
می نماید عکس می در رنگ و روی مهوش ات
اگر ز روی تو عکسی به جام ما افتد
کاتش ز عکس عارض ساقی در آن گرفت
کز عکس روی او شب هجران سرآمدی

این ها ده نمونه از مصارعی در دیوان حافظ است که واژه ی عکس در آن به جای تصویر و نقش آمده است.در مثنوی و  شاه نامه این لغت دیده نمی شود و در کلیات سعدی هم لفظ عکس فقط دو بار و تلویحا با همان معنای تصویر آمده است:
طارم خضرا از عکس زمین حمرا شد
آب از گل رخساره ی او عکس پذیرفت

و هر دو هم بیرون از ردیف معمول گفتار در کلیات!

لغت عکس در فارسی، به جای فتو در زبان انگلیسی نشسته و برداشته ای از طرز کار آینه و انعکاس وارونه ی شمایل سوژه ی مقابل لنز، در اتاق تاریک جعبه ی عکاسی است. لفظ عکس و هیچ گونه از ابواب و مشتقاتی از آن در قرآن فصیح نیامده و در شیوع عمومی و امرورین زبان عرب، به معناهای مختلف زیر دیده می شود:
«وارونه کردن معنایی در سخن و یا شیئی از جای خود. برگرداندن مسیر شتر. منصرف شدن از کاری. ریختن شیر در طعامی. بیزاری، نفرت و کراهت». واضح است که در زبان جاری و کنونی عرب هم لغت عکس نه با معنای تصویر و نقش، که با مفهوم سر و ته شدن مصداق دارد، تا بدانیم انتخاب این لغت، به علت آن واژگونگی تصاویر در جعبه دوربین است، نه در بازتاب اشیاء و از جمله رخسار یار، در جام شراب!

بدین ترتیب از هیچ مسیر و با هیچ تمهید و بهانه و توجیهی نمی توان قبول کرد که حافظ، پیش از ورود صنعت فتوگراف به ایران و نام گذاری عکس بر حاصل عمل آن، به جای تصویر و نقش در اشعار خود، لفظ عکس را به کار برده باشد، چرا که عکس یک مفهوم مخصوص است و با تصویر بدون وارونگی در اشارات این اشعار منطبق نمی شود. این که فردوسی به جای تصویر از نقش استفاده کرده و نه عکس، راه نمای عقل اندیشان به سمت این حقیقت است، که نوسرایندگان شاه نامه کار خود را پیش از عمومی شدن صنعت عکاسی، و نوسازندگان دیوان حافظ، و هر منبع نظم و نثر دیگر فارسی، پس از آن آغاز کرده اند!

در دفتر شعر حافظ، تا این جا که یافته ام، لااقل پنج گاف بزرگ لو دهنده در همین ردیف دیده می شود که دوستان و دشمنان را به جست و جوی بیش تر برای یافتن دم های دیگری از این خروس بد صدای جعل دعوت می کنم. موفق باشید.
پورپیرا


۱۳۸۹-۱۰-۲۳

نلصرالدین شاه و پیشنهاد او به یهودیان

سایت خبری - تحلیلی مشرق - شاه ایرانی و اولین پیشنهاد تاسیس حکومت یهود




شاه ایرانی و اولین پیشنهاد تاسیس حکومت یهود
ناصرالدین شاه قاجار به یکی از زرسالاران یهودی در سال 1873 پیشنهاد داده بود که برای کل یهودیان جهان کشوری تاسیس کنند.
(یک استکان چای داغ)
کیوان عزتی نویسنده وبلاگ یک استکان چای داغ در یکی از مطالب جدید وبلاگ خود با اشاره به اینکه اخیرا چند صفحه‌ای از روزنامه خاطرات سفر ناصرالدین شاه در سفر اول فرنگستان را که به کوشش سرکار خانم فاطمه قاضیها و توسط سازمان اسناد ملی ایران در سال 1377 خورشیدی به چاپ رسیده، خوانده، به نکته جالبی اشاره کرده است.
در مطلب این وبلاگ آمده است:

در ایّامی که شاه قاجار در فرانسه بوده، ملاقاتی میان او و فردی به نام روچیلد ( Rotchild ) روی داده است. شاه قاجار از این فرد به نام « روچیلد معروف یهودی » نام می‌برد و من نمیدانم نام کوچک این روچیلد چیست و او کیست. با این حال روشن است که این خاندان نقش و سهم مهمی در بنیان گذاری حکومت یهودیان در فلسطین اشغالی داشته‌اند و در 1917 میلادی بالفور در نامه‌ای به لرد روچیلد ( یکی از افراد همین خاندان ) خبر موافقت بریتانیا با تأسیس دولت یهودی در سرزمین فلسطین را اعلام می‌کند. شاه قاجار در صفحه 224 گزارش سفر خود درباره این ملاقات چنین نوشته است :
« روچیلد معروف یهودی هم که بسیار با دولت است به حضور آمد ، صحبت شد ، حمایت یهودی ها را زیاد می‌کرد و از یهود ایران عرض می‌کرد که باید آسوده باشند. به او گفتم شنیده‌ام شما برادرها هزار کرور پول دارید ، من بهتر می‌دانم که پنجاه کرور به یک دولت کوچک یا بزرگی بدهید، مملکتی را بخرید و آنچه یهود در دنیا هست آنجا جمع بکنید و خودتان رئیس آنها بشوید و همه را آسوده راه ببرید و این طور متفرق نباشید. بسیار خندیدم و جواب نداشت به ما بدهد و به او حالی کردم که من به جمیع ملل خارجه که در ایران هستند حامی هستم ».
خواندن این مطلب مرا بسیار شگفت زده کرد. ناصرالدین شاه در بیست و ششمین سال سلطنت خود یعنی در سال 1290/1873 برای نخستین بار به اروپا رفت. به درستی نمی‌دانم که در آن روزگار آیا این اندیشه برای یهودیان تازگی داشته است یا نه ، ولی همین قدر مشخص است که حرف ناصرالدین شاه که با واکنشی هم از سوی روچیلد مواجه نشد ، دقیقاً بعد ها به دست یهودیان و به ویژه همین خاندان روچیلد عملی شد. به هر حال بدون اینکه داعیه انتساب کشف و کرامتی به ناصرالدین شاه قاجار را داشته باشم ، این سخن او را برای مورّخان در خور توجه می‌یابم. ( دکتر مهدی فرهانی منفرد )

۱۳۸۹-۱۰-۲۱

پروژه آخر الزمان سازي

پروژه آخر الزمان سازي

پروژه آخر الزمان سازي
نويسنده: محمد حسين فرح نژاد

اصول کلي حاکم بر فيلم هاي آخر الزمان هاليوود


اين روزها تبليغات مسلط در اين « جنگل جهاني» - که به اشتباه « دهکده » ناميده اند - در يد صهيونيان مي باشد که در لباس مسيحيت در خدمت يهودند. يهود ماده گرايي که خالق عالم، آنان را شديدترين دشمنان مؤمنين (1) و حريص ترين مردم به زندگي مادي (2) ناميد . مسيحيت صهيونيستي، اکنون بهترين پوشش براي پنهان شدن زرسالاران يهودي و مسيحي دنيا شده تا بتوانند در پوشش دفاع از آينده دين خدا و زمينه سازي ظهور مسيح اهداف مادي و شهواني خود را تعقيب کنند. مسيحياني که انجيل را فقط به قرائت توراتي و تلمودي مي فهمند و به خاطر ظهور مسيح (ع)، به رژيم غاصب اسرائيل ياري مي رسانند تا دولت الهي اسرائيل (!) را در سيزمين شير و عسل حفظ کند و برتري در جنگ آرماگدون را براي ظهور مسيح (ع) سبب شوند .

اشارتي تاريخي


روزگاري، يهوديان از نظر کليساي مسيحي، قاتلان عيسي (ع) شمرده مي شدند و مثلث شيطاني « يهود ، يهودا و شيطان » مورد لعن مسيحيان بود، اما با نفوذ مزورانه و برنامه ريزي مدبرانه يهوديان دنيا طلب، در طي قرون 14- 16، پروتستانيسم يهود گرا در مسيحيت سر بر آورد (3) و در مقابل کليساي رم قد علم کرد و با همياري ثروتمندان منتقد يهودي و خوانين و پادشاهان محلي مسيحي قدرت طلب، عليه کليسا قيام کرد و سپس از دل پروتستانيسم، پيوريتانيسم يهوديزه متولد شد و با توسعه ي فرهنگ آنگلوساکسون در انگلستان و سپس آمريکا، تمدن اومانيستي معاصر توسط « مسيحيت يهود ديزه » رشد و توسعه يافت و نهايتا ليبرال دموکراسي در قله ي آمال خود قرار داد. (4) در دهه دوم قرن بيستم که قدرت تصوير سينمايي، خود را نماياند، شش استوديوي يهودي « برادران وارنر »، « متروگلدن ماير »، « يونيور سال »، « پارامونت »،« کلميبا » و « فوکس قرن بيستم »، هاليوود را در حومه ي شهر لس آنجلس شکل دادند از آن تاريخ تا کنون، سينماي هاليوود، به ابزاري قوي و جهان شمول تبديل شد که با هدايت تهيه کنندگان و برنامه ريزان يهودي، سوژه هاي موردن نظر خود را انتخاب مي کرد و آگاهانه آن ها را بارور کرده و به فيلم تبديل مي کرد و تأثيرات خود را مي گذاشت .

در ايام جنگ جهاني اين مثلث عوض شد و « نازيسم ، فاشيسم و شيطان »اظلاع سه گانه آن را ساختند و پرو پاگانداي سينمايي عليه حکومت رايش سوم شکل گرفت .

۱۳۸۹-۱۰-۱۸

اشتباهات فیلترینگ

ناصر سایت کلوب - لیست بحث ها



1
15 فروردین 1386 ساعت 04:35
تغییراتی که به تازگی در سیستم فیلتر ایجاد شده است برای تعداد زیادی از کاربران در بسیاری از مناطق کشور مشکل ساز شده ، این سیستم جهت فیلتر کردن کلماتی که نتایج جستجوی غیر اخلاقی دارند راه اندازی شده اما به دلیل عدم مدیریت درست، راه اندازی آن به صورت کاملا ناشیانه و غیر فنی انجام شده است. به عنوان نمونه با فیلتر کردن کلمه اکس (دلیل این فیلتر را درک نمی کنیم آن هم با حروف فارسی) تمام کلماتی که این سه حرف را کنار هم در خود داشته باشند نظیر : خاکستر ، خاکسار ، اکسیژن ، اکسید و . . . نیز فیلتر شده اند و یا با فیلتر کردن کلمه هات ( باز هم اصطلاحی انگلیسی با کلمات فارسی ) منجر به فیلتر شدن کلماتی نظیر اشتباهات – شبهات – دهات – هاتف و . . . شده اند و در اعمال این سیستم به حدی از زبان فارسی دوری شده که کلمه کوس : به معنی فروکوفتن ، صمه ، ضربه فیلتر شده است برای اطمینان مسئولان اجرایی 2 بیت از شاهنامه را قرار میدهم
بترسید چنین هر کس از بیم کوس چنین بر خروشند چون زخم کوس
هوا نیلگون شد زمین آبنوس بجنبید هامون ز آوای کوس
و البته به دنبال آن کلماتی نظیر کوسه ، کوسن ، کوسر و . . . نیز فیلتر شده اند
اشتباهات در این زمینه بسیار زیاد است و از آن جمله می توان کلمات شقایق – شقیقه – شقه - سکسکه – نکونام – سکون – عریان – اکسفورد – سکستن - ساکسفون – ناکس – تاکستان – تاکسی – واکسن – واکس – ماکسیمم و . . .
و البته در این میان اشتباهاتی نظیر کلمه *** گویا *** نیز وجود دارد که هیچ گونه نتوانستیم دلیلی برای آن بیابیم
متاسفانه کلمات مذکور و بسیاری کلمات دیگر که به اشتباه فیلتر شده اند در هیچ یک از موتورهای جستجو نظیر یاهو ، گوگل و ... و همچنین دایره المعارف ویکیپدیا و هرگونه جستجوی دیگری چه در سایتهای ایرانی و چه خارجی قابل دسترسی نمی باشند و این اشتباه لطمه های زیادی به اینترنت ایران خواهد زد . و مشکلات زیادی برای کاربران ایجاد خواهد کرد.
لذا برای بار دیگر از تمام کاربران می خواهیم تا با امضای اعتراضنامه ای که به این منظور تهیه شده است اولین گام را برای بدست آوردن حقوق خود بردارند . . .